Jak wspomóc odchudzanie?
0 Comment 151

Jak wspomóc odchudzanie?

Uroda, Zdrowie

W obecnych czasach takie terminy jak otyłość czy nadwaga nie są traktowane jak tabu. Coraz więcej się o tym mówi oraz coraz częściej nakłania się ludzi cierpiących na te przypadłości do podjęcia czynności przeciwdziałające im. Są one przyczyną wielu poważnych  chorób, a także przyczyniają się do pogorszenia jakości życia. Codzienna aktywność fizyczna, odpowiednia ilość snu, spersonalizowana dieta bogata w witaminy i minerały oraz zdrowe tłuszcze (m.in. kwas linolowy) to najlepsze sposoby na zrzucanie wagi. Co jeszcze?

Aktywność fizyczna

Codzienny ruch jest najlepszą metodą na zrzucenie zbędnych kilogramów. Nawet codzienny marsz dba o zdrowie aparatu ruchu (tzn. o stawy, mięśnie i kości), może doprowadzić do rekompozycji składu ciała (spadek tkanki tłuszczowej, a wzrost tkanki mięśniowej). Osoby w ogóle nie aktywne powinny właśnie od takiego marszu zacząć. Wraz z adaptacją organizmu na dany wysiłek można zdecydować się o na taki o poziomie nieco większym w skali objętości lub intensywności – taki który można nazwać uprawianiem danego sportu rekreacyjnie. Znalezienie aktywności, którą się lubi w znaczny sposób ułatwi osiągnięcie celu w postaci utraty niepotrzebnych kilogramów, a każdy mały cel osiągnięty w cyklu treningowym będzie działał motywująco. Jeszcze kilka lat temu zalecana była metoda 3x30x130. Oznaczało to, aby wykonywać trzy treningi w tygodniu po minimum 30 minut o tętnie oscylującym w granicy 130 uderzeń serca na minute. Jednak w związku z prowadzonymi badaniami zaczęto twierdzić, iż bardziej skuteczne jest codzienne poświęcanie jednej godziny czasu na ruch (wliczając w to pójście do pracy pieszo, systematyczne treningi itd.)

Racjonalne odżywianie

Osoby cierpiące na nadwagę zazwyczaj prowadzą nieracjonalny program żywieniowy, inaczej mówiąc, nie zwracają uwagi na to co jedzą. Jest do główny powód otyłości. Nadmierne kalorie

oparte w większości o niskiej jakości produkty (zawierające cukry proste czy tłuszcze nasycone) są w głównej mierze odpowiedzialne za przyrost masy w postaci tkanki tłuszczowej. Osoby rozpoczynające dietę nie powinny stricte przejść na zdrowy plan żywieniowy, ponieważ będzie to dla nich dużym szokiem. Na początku zaleca się przygotowanie do takiego planu w niniejszy sposób:

  • na początku najlepiej ustalić stałe godziny spożywania posiłków,
  • następnie wyeliminować fast foody i słodycze,
  • kolejno usuwać z diety produkty niekonieczne (np. produkty pszenne).
  • W wyniku takich przygotowań można zdecydować się na bardziej rygorystyczny plan żywieniowy. Same takie przygotowania mogą przyczynić się do znacznej utraty wagi.

Zdrowy plan żywieniowy powinien zawierać produkty:

  • zawierające dużo witamin i minerałów (np. warzywa i owoce),
  • bogate w zdrowe tłuszcze, jak np. kwas linolowy(orzechy, migdały, ryby czy owoce morza),
  • zawierające dobrej jakości białka (jajka, chude mięso, czasem nabiał),
  • zawierające węglowodany o niskim indeksie glikemicznym (ciemne makarony, ryż brązowy).

Dodaj komentarz

Back to Top