Pozycjonowanie stron – przewodnik od WMH AGENCY

Pozycjonowanie stron – przewodnik od WMH AGENCY

Poradnik, Reklama, Usługi

Temat pozycjonowania nie raz już obił Ci się o uszy, ale jeszcze do końca nie rozumiesz, na czym polega i jak się za to zabrać? Ten pozornie skomplikowany proces wcale nie jest tak ciężki, jak mogłoby się wydawać! Poniżej prezentujemy kompleksowy przewodnik po pozycjonowaniu SEO! Dowiedz się jak skutecznie zadbać o to, by twoja strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania!

Zrozumieć pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie można równie często spotkać pod nazwą SEO, czyli z angielskiego search engine optimization. Jest to proces, który ma na celu osiągnięcie przez stronę jak najlepszej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych. Im lepiej pozycjonowana strona, tym wyżej wyświetla się użytkownikom po wpisaniu przez nich danych słów lub fraz kluczowych. To natomiast przekłada się na popularność marki, jej rozpoznawalność w sieci oraz wyniki sprzedażowe. Zawsze w pierwszej kolejności oczom internautów ukazują się linki sponsorowane, jednak tuż za nimi wyświetlają się już strony o najlepszej pozycji organicznej. Tak naprawdę bez odpowiedniej pracy stworzona strona www nie będzie praktycznie wcale widoczna dla potencjalnych klientów. Konkurencja na rynku jest obecnie bardzo duża i każdy robi co tylko w jego mocy, by przyciągnąć uwagę klienta. Nie trudno zauważyć, że Internet jest jedną z najskuteczniejszych metod dotarcia do grupy docelowej i promowania produktów. Dlatego inwestowanie w pozycjonowanie strony jest niezwykle popularne i decyduje się na nie coraz więcej firm. Wszystko to musi być jednak odpowiednio zorganizowane, przemyślane i zaplanowane, by naprawdę przyniosło oczekiwane rezultaty.

Poradnik pozycjonowania SEO  – co ma znaczenie?

  1. Audyt SEO

Struktura strony internetowej to tak naprawdę fundamentalny element dla jej prawidłowego funkcjonowania i użyteczności. Jest to również czynnik mający niebagatelny wpływ na pozycjonowanie. Prawidłowo zbudowaną i uporządkowaną witrynę internetową pozycjonuje się zdecydowanie łatwiej i zdecydowanie szybciej. W zależności od rodzaju witryny, jej struktura może być prosta, kilkupoziomowa lub wielopoziomowa. W każdym przypadku powinna być jednak logiczna i umożliwiać sprawną nawigację. Dzięki temu narzędzie Google, odpowiadające za indeksowanie, będzie miało ułatwione zadanie. Ma to również wpływ na tak zwany UX, czyli user experience. Strona internetowa ma służyć użytkownikowi, więc powinna być dla niego spójna, logiczna i prosta w korzystaniu.

  1. Content marketing

Wyszukiwarka wybija na wyższe pozycje te strony, które mogą pochwalić się dobrej jakości, oryginalnymi treściami. Google nie lubi kopiowania tekstów, zresztą tak samo, jak użytkownicy. Jeżeli zależy Ci na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, musisz więc publikować systematycznie wpisy, które nie tylko zaciekawią Twoich odbiorców, ale i będą dla nich przydatne. Warto w tego typu treściach umieszczać frazy i słowa kluczowe, na które chcemy pozycjonować stronę.

  1. Link building

Link building to proces polegający na publikowaniu klikalnych linków na zewnętrznych stronach internetowych. Kiedyś był jednym z kluczowych elementów pozycjonowania stron. Mimo że już tak nie jest, to dalej odgrywa bardzo istotną rolę w tym procesie. Mówi się, że mocny link to taki, po którym internauci przejdą na stronę docelową. Zabierając się za linkowanie, należy mieć na uwadze atrybuty linków. Mogą być one dofollow, nofollow, UGC lub sponsored. Najbardziej wartościowym jest pierwszy z nich, jednak pozostałe również mają spore znaczenie i nie należy ich bagatelizować w swoich działaniach.

  1. Planer fraz kluczowych

Najlepiej zając się tą kwestią zaraz po stworzeniu strony internetowej. Zastanów się, o czym dokładnie jest Twoja strona i na jakie zapytania użytkowników ma odpowiadać. Co, jako potencjalny klient, wpisałbyś do wyszukiwarki, żeby odnaleźć swoją stronę? Na jakie problemy i zapytania internautów odpowiada twoja oferta? To wszystko ma znaczenie! Przygotuj listę słów i fraz kluczowych uwzględniając również lokalizację, szczególnie jeśli swoje działania prowadzisz na ograniczonym terenie, na przykład w danym mieście lub województwie.

Jak długo czeka się na efekty pozycjonowania SEO ?

Jest to jedno z kluczowych pytań, które zadają sobie przedsiębiorcy, inwestując w pozycjonowanie strony. Ile należy czekać, zanim działania SEO przyniosą pierwsze efekty w postaci nowych klientów i zwiększonej sprzedaży? Jak w wielu podobnych przypadkach, niestety nie istnieje jedna, uniwersalna odpowiedź. Istnieje naprawdę duża liczba czynników, które wpływają na czas potrzebny, by pozycjonowanie przyniosło zamierzone rezultaty. Na wyniki wpływa między innymi wyjściowa widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Im gorsza jest początkowa pozycja, tym szybciej pojawią się pierwsze efekty i strona zacznie wyświetlać się coraz wyżej. Istotna jest również konkurencja w danej branży, która pozycjonuje się na te same słowa kluczowe. Im jest większa, tym trudniej osiągnąć wysokie pozycje, a tym bardziej w krótkim czasie. Oczywiście trzeba również zwrócić uwagę na budżet działań. Kwota, która wydajesz na pozycjonowanie, bezpośrednio przekłada się na czas, w jakim zostaną osiągnięte oczekiwane efekty. Przygotowując się do działań SEO, należy przygotować się na stosunkowo wysokie wydatki, zwłaszcza jeśli konkurencja również aktywnie działa w tej kwestii.

Autor: Piotr Sulewski, biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie; Prezes Zarządu WMH Sp. z o.o. sp.k

Dodaj komentarz

Back to Top