Jak wyglądać powinna etykieta produktowa?
1 Comment 712

Jak wyglądać powinna etykieta produktowa?

Firma, Reklama, Usługi

Każdy produkt spożywczy i nie tylko, powinien być właściwie oznaczony. W tym celu umieszcza się na nich etykiety, które zawierają kluczowe o danym produkcie informacje. W związku z tym uznać można je nie tyle za narzędzie marketingowe, ile informacyjne. Wielu kupujących nie zwraca na nie uwagi, a szkoda, bo jest to element, który o danym produkcie może udzielić konsumentowi wszystkich kluczowych informacji. Co powinno znaleźć się na takiej etykiecie?

Jakie informacje znajdują się na etykiecie?

Jakie informacje znajdziemy więc na takich etykietach? Przede wszystkim konsument powinien znaleźć na niej dane producenta artykułu wraz z pełnym adresem, jak i nazwą takiego produktu. Oczywiście informacje takie powinny być jasne i czytelne, a także proste do odnalezienia. Co istotne, polskie prawo mówi o tym, że etykiety muszą być napisane w języku polskim, co jednak nie zawsze ma miejsce. Kolejnym ich ważnym i niezbędnym elementem są znaki zgodności i bezpieczeństwa, które informują kupującego o dopuszczeniu takiego artykułu do sprzedaży.

Jak wyglądają etykiety na produktach spożywczych?

Z punktu widzenia konsumenta najważniejsze są etykiety umieszczane na produktach spożywczych. Nie bez powodu powiedzenie „Jesteś tym, co jesz” przywoływane jest obecnie coraz częściej. Nie ma w tym nadzwyczajnego, ponieważ wiele produktów spożywczych dostępnych na rynku, jest bogatych we wszelkiego rodzaju konserwanty, barwniki, ulepszacze i inne sztuczne związki chemiczne, źle wpływające na ich wartość odżywczą. Tu wina leży jednak po stronie konsumenta, ponieważ sztuczne związki są na takich etykietach widoczne. Poza dokładnym składem, na etykiecie produktu spożywczego znaleźć się musi też data przydatności produktu, która występuje w dwóch formach: „najlepiej spożyć przed” lub „należy spożyć do”. Dodatkowo każda etykieta produktu przeznaczonego do spożycia nie może być pozbawiona zawartości składników odżywczych, a w tym białka, węglowodanów i tłuszczów.

Co jeszcze? Wielu producentów decyduje się też na podanie informacji dodatkowych, a więc na przykład sposobu przygotowania czy propozycji, w jakiej formie można podać dany artykuł spożywczy czy składnik. Nie jest to jednak informacja obowiązkowa.

Jak wykonać dobrą etykietę?

Informacji, które muszą znaleźć się na etykiecie produktowej, jest sporo. Ważna jest jednak również jakość takiego dodatku informacyjnego, co tyczy się tak materiału, z jakiego etykieta jest wykonana, jak i znajdującego się na niej nadruku. Sam materiał może być różny. Raz jest to papier, innym razem specjalna folia samoprzylepna. Przed ostateczną decyzją warto się dobrze zastanowić, gdyż dzięki właściwej etykiecie produkt przyciągnie uwagę konsumenta.

Dlatego ważne jest, aby wybrać firmę, która specjalizuje się w takim druku i ma w tym doświadczenie. Wówczas etykieta będzie odpowiednia, pełniąc funkcję informacyjną, ale również marketingową. Przykłady takich zaawansowanych i dobrze stworzonych etykiet, do których nie można mieć żadnych zastrzeżeń, znaleźć można na stronie www.labelexpress.eu. Jest to doskonały przykład tego, że dobrze stworzona etykieta z jednej strony przykuwa uwagę klienta, z drugiej natomiast informuje go o składzie i innych kluczowych informacjach.

1 Komentarzy

  1. marta 5 lutego 2019 at 12:43

    teraz coraz wiecej ludzi czyta etykiety . ja tez.

Dodaj komentarz

Back to Top