Pierwsze kroki jakie musisz wykonać przy wynajmie nowego biura

Pierwsze kroki jakie musisz wykonać przy wynajmie nowego biura

Firma, Poradnik
[REKLAMA]

Na początku działalności niezbędne do rozpoczęcia funkcjonowania firmy jest odpowiednie biuro. Najczęstszym rozwiązaniem jest po prostu jego wynajęcie. Obecnie na rynku przewijają się różne ceny najmu, jest to związane z lokalizacją i wielkością biur. Te znajdujące się w dużym mieście są znacznie droższe od tych, które zlokalizowanych na tzw. prowincji. Podobnie jest z metrażem biura, im większe, tym więcej musimy zapłacić za jego wynajem. To zresztą zupełnie zrozumiałe, obserwując źródła popytu na nowoczesne powierzchnie biurowe.

Porównanie cen

Jeśli chodzi o stolicę, biura w Warszawie (np. na stronie: https://asak.pl) są wynajmowane wg WGN średnio w cenie: 40 zł od metra. Podobnie jest na pomorzu, gdzie stawka 40 zł od metra, wynosi również w Gdańsku. Lokal biurowy w centrum Jeleniej Góry to z kolei wydatek 30 zł za metr. W Zgorzelcu biura w budynku z windami, ochroną i innymi udogodnieniami kosztują od 20 do 24 zł/m kw. Jeśli chodzi o Kraków, tam najemca zapłaci 35 zł / m kw., w Chrzanowie 20 zł od metra, a w Tarnowie przeciętna stawka wg WGN za wynajem biura wynosi 28 zł/m kw. Warto dodać, że na prowincji podaż nowych powierzchni biurowych jest bardzo ograniczona. Poza Warszawą, 83 procent regionalnych, nowych powierzchni biurowych przypada na największe miasta – Poznań, Trójmiasto, Wrocław, Katowice oraz Łódź.

Lokalizacja

Bardzo ważnym aspektem przy wyborze pierwszego biura jest jego lokalizacja. Jeśli branża wymaga spotkania z klientami, koniecznie jest, aby dostęp do biura był ułatwiony. Klienci rezygnują z odwiedzania miejsc, do których trudno im dotrzeć. Jeśli jednak biuro pełni funkcję powierzchni do pracy tylko dla pracowników, można pozwolić sobie na wynajem lokalu na peryferiach i w tanich dzielnicach. Należy jednak pamiętać, aby mimo wszystko był łatwy dostęp do komunikacji miejskiej, aby pracownicy nie mieli problemów z dojazdem do pracy. Ogromnym plusem jest również parking, na którym pracownicy czy klienci zaparkują pod biurem o każdej porze dnia. Ceny wynajmu w centrum miasta są wyższe niż te znajdujące się poza nim, natomiast adres w modnej dzielnicy zwiększa prestiż marki i przyciąga do niej więcej klientów.

Aranżacja – open space czy inna opcja?

W tym momencie należy zastanowić się, który rodzaj będzie odpowiedni dla Twojej branży. Biura typu open space świetnie sprawdzą się dla pracowników, którzy tworzą grupę i współpracują nad jednym projektem. Powierzchnie open space dają poczucie przestrzeni, lecz utrudniają skupienie się wyłącznie na swoich obowiązkach. Oddzielne biura to zupełnie inna bajka. Tutaj pracownicy i klienci cenią sobie prywatność. Spotkania odbywają się w ciszy, bez zbędnych hałasów i rozpraszających bodźców. Klienci czują się komfortowo i mogą swobodnie rozmawiać. Wynajem pierwszego biura jest nie lada wyzwaniem. Przed podjęciem decyzji, warto rozważyć jeszcze raz, czy wybrane biuro, będzie spełniało wszystkie potrzebne kryteria. Należy pamiętać, by unikać zbyt częstych przeprowadzek, gdyż może to negatywnie odbić się na zainteresowaniu klientów ofertą oraz skutkować utratą ich zaufania.

Dodaj komentarz

Back to Top