Program Ochrony Kupujących szansą dla oszukanych konsumentów Allegro
0 Comment 133

Program Ochrony Kupujących szansą dla oszukanych konsumentów Allegro

Prawo, Zakupy
Spread the love

Czy Polacy cenią sobie zakupy internetowe? Jak najbardziej, o czym najlepiej świadczą statystyki. Jak wynika z badań Eurostatu, blisko połowa Polaków robi dziś zakupy przez internet, przeglądając oferty sklepów online czy też serwisów aukcyjnych, spośród których największym jest Allegro. Jako że wraz ze wzrostem transakcji, rośnie też liczba oszustw, takim zakupom warto również przyjrzeć się z punktu widzenia ich bezpieczeństwa. W przypadku serwisu Allegro jest to o tyle istotne, że powstał nawet specjalny program ochrony nabywców. Jest nim Program Ochrony Kupujących, w skrócie POK. Jak działa i kto może ubiegać się o rekompensatę?

Kiedy Program Ochrony Kupujących chroni użytkowników?

POK powstał po to, aby chronić użytkowników serwisu Allegro, którzy zostali oszukani przez sprzedawców. Przypomnijmy, że w przypadku Allegro są to nie tylko przedsiębiorcy, ale również i osoby prywatne. Tym samym w serwisie znaleźć można nie tylko towary fabrycznie nowe, ale również i te wcześniej już użytkowane. Zdarza się, że towar wysłany kupującemu jest zupełnie inny od tego zaprezentowanego w opisie aukcji. Innym razem w ogóle do niego nie dociera. W obu powyższych przypadkach można ubiegać się o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, ale przy towarze, który do kupującego nie dotarł, występuje pewien warunek. Tak więc rekompensata zostanie wypłacona poszkodowanemu tylko wtedy, kiedy to towar nie został wysłany. Jeśli wina leży po stronie przewoźnika, który zgubił lub uszkodził produkt podczas transportu, rekompensata się nie należy, a swoich praw dochodzić trzeba w walce z samym przewoźnikiem. Jako że paczki są tam dziś ubezpieczone, większego problemu na ogół z tym nie ma. Innym warunkiem jest zakup towaru za pośrednictwem internetowych systemów przelewów bankowych lub zwykłego przelewu online. Rekompensata nie obejmuje natomiast opcji zapłaty za produkt „z dołu” przy jego odbiorze.

Jak odzyskać pieniądze z Programu Ochrony Kupujących?

Korzystając z wyszukiwarki Google po wpisaniu zapytania o treści „zostałem oszukany na Allegro. Jak odzyskać pieniądze?” pojawia się wiele pozycji w wynikach wyszukiwania. Jedne z nich prowadzą do złożenia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa. Inne z kolei dotyczą rekompensaty z tytułu Programu Ochrony Kupujących. Jak wygląda dochodzenie swoich praw w POK? Na szczęście nie ma w tym nic skomplikowanego, a z dochodzeniem swoich racji i wysłaniem zgłoszenia poradzi sobie każdy.

Tak więc wszystko rozpoczyna się od złożenia wniosku. Na jego weryfikację zespół Programu Ochrony Kupujących ma aż 30 dni roboczych. Na ogół trwa to jednak znacznie krócej i sprowadza się do tygodnia od złożenia zgłoszenia. Ważne jest, aby w pierwszym zawiadomieniu zawrzeć niezbędne załączniki. Skraca to czas weryfikacji i przyspiesza wypłatę rekompensaty, która bagatela wynieść może nawet 10 000 zł, choć na ogół są to oczywiście kwoty zdecydowanie niższe. Dodatkowo poszkodowany może ubiegać się o zwrot kosztów wysyłki do kwoty 100 zł, ale pod warunkiem, że zapłaty za towar dokonał on za pośrednictwem systemu Allegro Finanse.

Dodaj komentarz

*

Back to Top